سنگ توقیفی

می دانیم که در زمینه سنگ های معماری با انواع کانی ها و مصالح سروکار داریم. می توان در نظر گرفت که مهمترین آنها تراورتن، مرمر، گرانیت، سنگ مرمر، چینی کریستال، سنگ سفالی سفید و بازالت است که هر کدام ویژگی های ظاهری و فیزیکی منحصر به فرد خود را دارند. سنگ های معماری بر اساس جنسیت طبقه بندی می شوند و در نهایت جنسیت و ویژگی های آن تعیین کننده هدف هر سنگ است. یعنی بر اساس این خصوصیات فیزیکی و خواص می توان گفت که سنگ تراورتن بهترین سنگ نما و گرانیت بهترین سنگ کف است. در طول مراحل ساخت سعی داریم تمامی سنگ های قیمتی ذکر شده را تهیه و معرفی کنیم تا بتوانیم شما را در انتخابی صحیح و اصولی یاری کنیم. در ادامه این مقاله، هر نوع سنگ را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد و بهترین کاربردهای آن را شرح خواهیم داد. همچنین محبوب ترین سنگ ها را بر اساس سلیقه نویسنده این وبلاگ و تجربه وی در زمینه خرید، فروش و اجرای سنگ های معماری ارائه می کنیم.

سنگ مرمر

سنگ اونیکس یا مرمر با اختلاف محبوب ترین و جذاب ترین سنگ در جهان است. این سنگ به دلیل داشتن ظاهر فوق العاده زیبا و جذاب در بازارهای بین المللی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. ویژگی های منحصر به فرد این سنگ همچنین امکان استفاده از آن را در صنایع دستی و مصارف مختلف می دهد. بهترین و جذاب ترین کاربردهای سنگ مرمر برای بدنه خودروهای داخلی، کف فرش و پله ها ارائه شده است. این سنگ به دلیل توانایی انتقال نور و زیبایی خیره کننده، اغلب به صورت تخته سنگ بریده می شود و در داخل خودنمایی می کند. برای قسمت کف فرش، اندازه های مختلف و ضخامت های مختلف وجود دارد. در نتیجه، ما بزرگترین طیف قالب های دال مرمر و اندازه های کف فرش را در بازار خواهیم داشت.
موارد استفاده: سنگ بدنه خودرو، سنگ کف، سنگ پله – در بیشتر موارد به صورت اسلب و کف فرش فرآوری می شود.

محبوب ترین سگ های ساختمانی و کاربردهای آنها

سنگ چینی

سنگ چینی یا سنگ کریستال در دنیای امروزی عاشقان زیادی را به خود جذب کرده است. سنگ چینی به صورت اسلب در بازارهای بین المللی و در بازار ایران به صورت اسلب و کفپوش فرش ظاهر می شود. این سنگ به دلیل ظاهر جذاب، رنگ خاص و همیشه زنده اش به عنوان یکی از بهترین سنگ های معماری شناخته می شود. تخته های چینی سفید در انواع بدنه و کف پوش استفاده می شود. همچنین سنگ های پلاک آن برای انواع بدنه و سنگ های پله آن برای انواع پله های داخلی و خارجی مناسب است.
هدف: سنگ نما، سنگ کف، سنگ پله – پردازش شده به شکل اسلب، پانل های تزئینی، سنگ های کف و پله ها

تراورتن

بهترین سنگ برای نما سنگ تراورتن است. تراورتن با توجه به خواصی که دارد برای انواع بدنه های خارجی خودرو مناسب است. وجود حفره‌های خالی در سنگ‌ها و ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها به ما این امکان را می‌دهد که از آن‌ها در نمای ساختمان‌ها استفاده کنیم. امکان انبساط و انقباض سنگ، چسبندگی زیاد به ملات سیمان، عایق حرارتی و عایق صورتی و ماهیت سنگ شما را به دنبال ماندگاری در نما می کند. سنگ تراورتن در کشورهای مختلف از جمله ایران بسیار پرطرفدار است و به عنوان پرتولیدترین سنگ در بازار به شمار می رود. معادن سنگ تراورتن مختلف در سراسر کشور وجود دارد که هر کدام رنگ و ویژگی های خاص خود را دارند. از نظر ساخت سعی داریم انواع آنها را معرفی کنیم.
استفاده: سطح سنگ – پردازش شده به شکل ورق، گاهی اوقات به صورت ورق

محبوب ترین سنگ های ساختمانی و کاربرد آنها

سنگ مرمر

سنگ مرمر نیز یکی از جذاب ترین و بهترین سنگ ها برای مصارف داخلی محسوب می شود. سنگ مرمر را می توان به صورت سنگ پله برای پله های داخلی، دال برای کف و بدنه داخلی و همچنین سنگ پلاک و کف فرش ساده مشاهده کرد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد سنگ مرمر تنوع رنگ و شکل بالای آن است. به عبارت دیگر، سنگ مرمر در سه رنگ اصلی وجود دارد: سیاه، کرم و سفید، و در هر طیف رنگی می‌توانیم ده‌ها نوع ظاهری مختلف داشته باشیم.
موارد استفاده: سنگ بدنه، سنگ کف، سنگ پله – به صورت دال، پانل های تزئینی، کف فرش و پله

سنگ آهک

اگر به دنبال سنگ سفید ارزان قیمت هستید، انتخاب شما باید ترامیت باشد. سنگ آهک یا سنگ آهک به دلیل مواد و خواصی که دارد فقط برای دیوارهای داخلی قابل استفاده است. کاربردهایی مانند پله ها، سنگ های رو به رو و سنگ های کف را می توان در ترامیت ها مشاهده کرد، اما در مورد فرآیند ساخت اختلاف نظر داریم. بنابراین سنگ آهک به سنگی سفید رنگ، مقرون به صرفه و مناسب برای مصارف مختلف داخلی معروف است.
استفاده: سنگ بدن – پردازش شده به سنگ پلاک و سفارشات صادراتی

بازالت

اجرا، تولید، فرآوری، استخراج، بازار و استفاده از سنگ بازالت نسبت به سایر سنگ ها محدودتر است. بازالت در واقع نوعی گرانیت است که دارای ظاهر متفاوت و ویژگی های منحصر به فردی است. در واقع بازالت همان سنگ آذرین موجود در سطح زمین است. از نظر ساخت، ما فکر کردیم که مناسب است آن را در دیوارهای داخلی و دکوراسیون داخلی اعمال کنیم. بازالت سنگ مناسبی برای نما نیست اما می توانیم از آن برای کفپوش پیاده روها و فرش ماشینی استفاده کنیم.
موارد استفاده: سنگ بدنه، سنگ کف – فرآوری شده به پلاک و کفپوش فرش

مشاوره تلگرام

13 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *