سنگ توقیفی

صادرات سنگ به امارات متحده عربی

سنگ ساختمانی از معادن سنگ طبیعی استخراج می شود و قابلیت عرضه به بازارهای بین المللی را دارد. سنگ های معماری ایران از نظر تنوع و رنگ در رتبه اول جهان قرار دارند و به همین دلیل معادن مختلف ایران در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. در این میان، امارات متحده عربی یکی از کشورهای عربی است که تقاضای پایدار برای سنگ ایران دارد. سنگ های صادراتی به امارات شامل مرمر، تراورتن، سنگ مرمر، چینی و گاهی گرانیت و سنگ آهک است. این نمونه های جواهر به دلیل اندازه و وزن در بسته بندی های غیرقانونی به کشور صادر می شد. صنعت چه نقشی در صادرات سنگ به امارات دارد؟ از آنجایی که هر نمونه سنگی را می توان به صورت سفارشی در طول فرآیند ساخت تولید کرد، ما می توانیم هر مدل سنگی از جمله مواد مختلف را تولید و صادر کنیم. مصالح سنگی مختلف مانند فرآوری بشقاب، پله، پلاک و … می توانند انواع خاص خود را داشته باشند.

صادرات سنگ به امارات

صادرات سنگ تراورتن به امارات

تنوع مواد معدنی تراورتن در ایران کشورمان رتبه اول را در جهان دارد. به همین دلیل است که انواع سنگ تراورتن به امارات متحده عربی صادر می شود. تراورتن سفید، شکلاتی، خامه ای، عسلی، بژ خامه ای، کرم روشن و سایر سایزهای مختلف و تراورتن فرآوری شده را می توان به امارات صادر کرد. در دنیای سنگ تراورتن معمولاً روکش صیقلی را می بینیم، اما در دنیای سنگ های صادراتی به امارات این روکش را می توان به سافارساب یا چرم تغییر داد. بنابراین سنگ تراورتن در سایزهای مختلف 30*60 یا 80*40، 40*100 و 40*120 تولید و صادر می شود و سپس در اسلب و اسلب به عرض 40 سانتی متر تولید و صادر می شود. در عین حال، درمان بدون پرداخت نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. سنگ تراورتن چرمی یا تراورتن صفرساب یکی از سنگ هایی است که در امارات متحده عربی تقاضای زیادی دارد و از این رو در دسته سنگ هایی قرار می گیرد که به طور مداوم به این کشور صادر می شود. از معروف ترین سنگ تراورتن های صادراتی به امارات می توان به عباس آباد، حاجی آباد، دره بخاری، کاشان، ترگاه، تکاب و … اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که در محموله های صادراتی امارات هم نمونه های موج دار و هم غیر مواج از این نوع سنگ دیده می شود. یعنی امروزه بازار خوبی برای تراورتن مواج و غیر مواج ایرانی در امارات وجود دارد.

صادرات سنگ به امارات

صادرات سنگ مرمر به امارات

سنگ مرمر ایران از نظر صادرات از جایگاه ویژه ای برخوردار است. سنگ مرمر سیاه، کرم و سفید از بهترین معادن معادن کشور استخراج می شود و هر کدام را می توان بهترین سنگ در زمینه خود دانست. در بیشتر موارد سنگ مرمر صادراتی به صورت اسلب صادر می شود. بعد از اندازه دال می توان به اندازه هایی مانند 60×60، 30×60 و 40×80، 40×100 و 120×40 اشاره کرد. البته در برخی موارد شاهد صادرات تخته سنگ مرمر آزاد نیز خواهیم بود. یک چیز دیگر این است که برای صادرات سنگ مرمر به امارات نیز شاهد سنگ های پله و زیر پله هستیم. بنابراین می توان گفت که تقریباً هر نمونه سنگ مرمر صادر شده به امارات صیقل داده شده، تیشه بریده شده، تراش خورده، تراشه و چکش کاری شده است. بسته بندی سنگ مرمر صادراتی با توجه به اندازه و ضخامت سنگ تعیین می شود. از معروف ترین سنگ های مرمر صادراتی به امارات می توان به لشتر، هرسین، مشکی، نجف آباد، پرطاووسی، آباده، صلصالی، دهبید و … اشاره کرد. در میان سنگ مرمر صادراتی می توان لاشتر و در بین اسلب های صادراتی سیاه نجف آباد را پیشتاز دانست. سنگ مرمرهای دیگر نیز در اندازه های فوق بریده و صادر می شوند.

صادرات سنگ چینی به امارات

سنگ های چینی الیگودرز، ازنا، نی ریز، قروه و سیرجان از معروف ترین سنگ های چینی صادراتی به امارات هستند. رنگ پایه این سنگ سفید است که خطوط خاکستری و سیاه درون آن نمایان است. عمده سنگ های چینی صادراتی ایران به امارات به صورت بشقاب می باشد. تخته سنگ در اندازه های مختلف و همچنین سایز 120*120 صادر می شود. بعد از آن ابعاد 60×60 و 30×60 را می بینیم، سپس می توانیم ابعاد 40×60، 40×80، 40×100 و 40×120 را در نظر بگیریم. بنابراین بیشترین حجم صادرات سنگ چین (اندازه های خاص و شرایط «سنگ داوری») را خواهیم داشت. در برخی موارد می توان شاهد صادرات سنگ پله چینی و کف فرش در سایزهای 40*40 بود. لازم به ذکر است که ضخامت برش برای محموله های صادراتی باید بالای 1.8 سانتی متر باشد، بنابراین قیمت برش صادراتی بالاتر از قیمت سنگ داخلی است. از آنجایی که ضخامت برش سنگ چینی در حال حاضر 1.6 سانتی متر است و قیمت نسبتاً بالایی دارد، کل خط برش در هنگام صادرات متفاوت خواهد بود. در بالا معروف ترین معادن سنگ چینی ایران را معرفی کردیم و انواع ضخامت برش و همچنین اندازه ها را ذکر کردیم؛ بنابراین از نظر ساخت می توان سنگ چینی را در ضخامت ها و سایزهای مختلف سفارش داد و صادر کرد.

صادرات سنگ آهک به امارات

می دانیم که سنگ آهک کیفیت و دوام سنگ های دیگر مانند گرانیت یا تراورتن را ندارد اما امروزه به دلیل رنگ سفید و قیمت مناسب بازار خوبی به دست آورده است. ترامیت یا سنگ آهک سنگ آهکی با زمینه سفید و مواد با دقت حکاکی شده است که در اندازه های 30×60 یا سفارشی منتشر می شود. سنگ های پله و کفپوش فرش این سنگ در کوچکترین اندازه های ممکن تولید می شود و به همین دلیل در اکثر موارد شاهد تولید و صادرات این سنگ به صورت کاشی و سرامیک و کاشی چینی هستیم. البته گاهی اوقات می توانیم اسلب سنگ آهک را نیز به صورت نمونه صادر کنیم. معروف ترین سنگ آهک صادراتی به امارات از معادنی مانند مرودشت، اسلام آباد، بوکان، میاندوآب و غیره استخراج می شود. از نظر ساخت می توانیم انواع سنگ های نیمه شفاف را در اندازه های مختلف و ضخامت های سفارشی تولید و صادر کنیم.

صادرات سنگ گرانیت به امارات

لازم به ذکر است که اکثر سنگ های گرانیت در کشورهای عربی مانند امارات از کشورهای هند و برزیل تامین می شود. البته نمی توان از معادن سنگ گرانیت ایران چشم پوشی کرد، معادن نهبندان، زاهدان، نطنز و سایر معادن سنگ به این کشور صادر می شود. گرانیت ایران معمولاً به صورت کاشی و اسلب صادر می شود. پس از آن ما خروجی برای صفحات گرانیتی و میزهای پیشخوان را می بینیم. در واقع بیشترین صادرات بلوک سنگ گرانیت را در سایزهای 30*60 و 60*60 خواهیم داشت که پس از آن می توانیم میز و اسلب سنگ گرانیت تولید کنیم. سنگ های گرانیت در اندازه ها و ضخامت های سفارشی مورد نیاز مشتریان برش، بسته بندی و صادر می شوند.

مشاوره تلگرام

11 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *